‘De kracht van verbinding’ – ABN Amro MeesPierson

Paul Bezuijen en Ronald Zwager zijn al vele jaren werkzaam bij de Zeeuwse private bank. De in Zeeland opgegroeide mannen voelen zich zeer verbonden met hun klanten en alles wat hen bezighoudt. Of het nu gaat om een klant die al vele decennia zijn familievermogen in beheer heeft bij de bank, of om een jonge cryptohandelaar die de wind in de zeilen heeft. Of het nu gaat om een ondernemer die zijn bedrijf heeft verkocht of om een gelukkige loterijwinnaar.

Het is belangrijk dat uw vermogen in de pas loopt met uw leven. U wilt nu doen waar u blij van wordt en anticiperen op de dingen die komen gaan. Elke beslissing die u neemt staat niet op zichzelf. Het is belangrijk steeds het grotere geheel te overzien. Voor private bankers Paul Bezuijen en Ronald Zwager en assistente Annique Roegiest draait alles om verbinding.

Alles komt samen in een totaaladvies

“Wat wij voor onze klanten doen, loopt flink uiteen”, begint Paul. “Veel mensen denken dat private banking alleen over beleggen gaat, maar dat is zeker niet het geval. We hebben alle financiële expertise in huis om onze klanten een totaaladvies te bieden. Om dat goed te doen willen we de klant eerst goed leren kennen. Van wat hij nu belangrijk vindt tot waar hij ooit wil uitkomen. We nemen alle facetten in zijn leven door. En daar nemen we ook echt de tijd voor. Vervolgens stippelen we samen met de klant de optimale route uit. Alle losse onderdelen moeten met elkaar bijdragen aan het realiseren van zijn doelen.”

Vertrouwen sleutel voor een duurzame relatie

Ronald onderstreept het belang van een goede relatie. “Pas als je oprechte interesse hebt in je klant, ben je in staat om hem goed te helpen. Voor veel van onze klanten zijn wij het vaste aanspreekpunt op belangrijke momenten in hun leven. Als de fiscale schenkingsregels zijn veranderd of we ze een mooie duurzame financieringsmogelijkheid willen voorhouden. Maar ook als we weten dat het pensioen van een klant nadert of als de einddatum van de rentevastperiode van zijn hypotheek in zicht is. Als we de klant positief weten te verrassen, groeit het vertrouwen.”

Altijd in verbinding met onze klanten

“Daarom onderhoud ik ook intensief contact met mijn klanten”, gaat Ronald verder. “Tijdens mijn vakantie las ik een interessant artikel over een klant. Ik heb hem onmiddellijk een appje gestuurd. Voorheen bewaarde je zoiets voor de eerstvolgende ontmoeting op kantoor, maar dan was het vaak oud nieuws. Nu sta je constant met elkaar in verbinding en doen plaats en tijd er niet zo toe.” Mede door de coronacrisis zijn meer klanten dat digitale contact gaan waarderen. “Informatie over nieuwe fiscale regels of nieuwe vormen van duurzaam beleggen delen we nu via een webinar”, vult Paul aan. “Veel klanten geven terug dat ze dat een fijne manier vinden. Zo hoeven ze de deur niet uit en kunnen ze de informatie ook op een ander moment tot zich nemen.”

Het belang van een frisse blik

Paul hecht veel waarde aan een frisse blik. “Als je in het verleden een testament hebt opgesteld, kan het geen kwaad dat af en toe te toetsen aan de actualiteit. Door de jaren heen verandert je persoonlijke situatie en is er sprake van nieuwe wetgeving. Ook de bestanddelen waaruit het vermogen is opgebouwd kunnen wijzigen. Dat kan van invloed zijn op je testament. Samen met de klant nemen we dan alles zorgvuldig door en bespreken we welke veranderingen er nodig zijn. Wij zijn natuurlijk geen notaris, dus voor het opstellen van een notariële akte verwijzen we klanten door.” Ronald voegt toe: “Of het nu gaat om vermogensplanning, een schenkingsplan, een beleggingsportefeuille of inderdaad een testament, die staan bij ons niet op zich. We kijken altijd naar de onderlinge samenhang.”

De regie over uw vermogen

“We vinden het belangrijk dat onze klanten ons goed begrijpen”, benadrukt Paul tot slot. “Vanaf het totaaladvies trekken we niet aan alle touwtjes tegelijk, maar pakken we steeds een onderdeel op zonder het totaalbeeld uit het oog te verliezen.De klant moet weten wat hij doet. Hij heeft immers de regie en neemt uiteindelijk alle beslissingen. Door hem daarin stap voor stap te begeleiden, zorgen we ervoor dat alle onderlinge verbindingen steeds helder blijven. Het is niet de bedoeling dat klanten wakker liggen van hun vermogen. Wij zijn er om alles logisch bij elkaar te brengen zodat de klant comfortabel aan het stuur kan zitten.”

Kennismaken of een frisse blik?

Interesse in een gesprek over uw doelen en wensen en hoe u uw vermogen hierop kunt afstemmen? Of in voor een frisse blik? Maak dan een afspraak met een van onze private bankers.

ABN Amro – MeesPierson