‘Het hart van uw vermogen’

De opbouw en structuur van uw vermogen zijn een afspiegeling van uw leven. Van uw situatie, opvattingen en ideeën én van uw doelen. Met vermogensplanning brengt u dit in kaart. Het geeft richting en helpt u om beslissingen te nemen. “Het kloppend hart van elk vermogen”, aldus Rinus Marinissen van ABN AMRO MeesPierson.

ABN AMRO MeesPierson Zeeland

Als specialist vermogensplanning spreekt Rinus Marinissen private banking klanten in de Zeeuwse regio over hun drijfveren en doelen. Opgegroeid op het eiland Walcheren is hij verweven met de Zeeuwse cultuur. Het eerste gesprek met een toekomstige klant is voor Rinus heel belangrijk. Dat is het moment waarop duidelijk wordt of er een klik is. Daarom verdiept Rinus zich voorafgaand aan het gesprek uitvoerig in de achtergrond van de klant.

 

Het grotere plan

“Geen klant is hetzelfde”, begint Rinus. “Het is niet alleen de situatie die anders is, maar ook de persoonlijke plannen en voorkeuren verschillen. Daar moet je dus eerst goed bij stilstaan.” Niet het vermogen maar de klant staat centraal. “Elke beslissing is van invloed op een andere. Het is de kunst om al die aspecten op elkaar af te stemmen, zodat ze bijdragen aan het realiseren van de persoonlijke doelen van een klant.” Elke vermogensvraag begint met een uitgebreide kennismaking.

 

Het geheel overzien

“In die aanpak onderscheiden we ons”, gaat Rinus verder. “Veel klanten komen binnen met een specifieke vraag. Zij willen bijvoorbeeld meer rendement behalen. Of vragen zich af of ze voldoende gebruikmaken van fiscale regelingen. Of willen weten hoe ze hun vermogen het beste kunnen overdragen. Stuk voor stuk onderwerpen die eerst om een uitgebreide en zorgvuldige analyse vragen. En van tijd tot tijd om een frisse blik. Want gaandeweg kunnen de situatie en persoonlijke voorkeuren van een klant maar ook de regelingen en wetten wijzigen.”

 

De vraag achter de vraag

Op de vraag of klanten er goed aan doen om te gaan beleggen, antwoordt Rinus: “Beleggen mag nooit het vertrekpunt zijn, het is een mogelijke oplossing. Het maakt een wereld van verschil of je dit geld over hebt of nodig hebt voor je oude dag.” De private bank bedient diverse klantgroepen. “Bij ondernemers staat het privévermogen in verbinding met het zakelijk vermogen, dat vraagt om een speciale bediening. Of een klant nog in de opbouw van zijn leven zit, of zich vooral richt op de volgende generatie vraagt ook om andere accenten in onze dienstverlening.” 

 

Goed beslagen ten ijs

“We gaan niet op de stoel van de notaris of accountant zitten”, benadrukt Rinus. “We verschaffen vooral inzicht zodat klanten weloverwogen beslissingen kunnen nemen. Voor de één ligt de prioriteit na de vermogensplanning bij het opstellen van een testament, levenstestament of schenkingsplan. Een ander wil weten of hij een privéinvestering het beste uit zijn bedrijf of via de bank kan financieren.”

Kennismaken?

Interesse in een gesprek over het kloppend hart van uw vermogen of heeft u een specifieke vermogensvraag? Maak dan een afspraak met een van onze private bankers. In de volgende VIVACE nemen we u mee in de dagelijkse praktijk van beleggen bij ABN AMRO Meespierson.