‘Unieke samenwerking tussen De Zeeuwse Branding en Amels en Damen Yachting’

De Zeeuwse Branding van Rob Clarijs is befaamd in Zeeland en Nederland, maar gaat inmiddels ook de hele wereld over. De pure en intense smaak van de mooie koffiebonen wordt gewaardeerd door een breed publiek. Bijzonder is de samenwerking met Amels en Damen Yachting afgelopen jaar.

Deze samenwerking tussen De Zeeuwse Branding en Amels en Damen Yachting is tot stand gekomen naar aanleiding van het jaarlijkse geschenk wat de luxe jachtenbouwer aan hun top-priority klanten geven. Het trotse Zeeuwse bedrijf, geworteld in Vlissingen, gaf dit jaar een unieke giftpack in samenwerking met De Zeeuwse Branding. De VIP box en het magazine Finest Moments zijn ont-worpen door Bomondo.CMCG (Leeuwarden) en geproduceerd door Mazeline (Oostzaan). Het gezegde ‘wat je ver haalt, is lekker’ wordt in deze samenwerking aan alle kanten waargemaakt. In de VIP box treft de clientèle een unieke Geisha koffie van De Zeeuwse Branding, verfijnde koffiemokjes en het magazine Finest Moments aan. ‘Inspired by the sea’, de titel van de bijzondere geschenkdoos, doet zijn naam eer aan. 

‘De VIP box is een schitterende vertaling van ons gezamenlijke thema Inspired by the sea

Buitengewone koffie

Rob: “De Geisha koffie is de meest delicate en verfijnde koffiesoort die er is. Geisha-koffiebonen behoren tot de hoogwaardige Arabica-variëteit en zijn vernoemd naar de Ethiopische stad Gesha. Deze koffie staat bekend om zijn unieke smaakprofiel met bloemige aroma’s en complexe smaken zoals citrus en tropisch fruit. De lage opbrengst per hectare, de voorkeur voor grote hoogten, en het winnen van prijzen op koffiewedstrijden dragen bij aan de zeldzaamheid en hoge kosten van Geisha koffie. Door beperkte beschikbaarheid blijft het een favoriet onder koffie-experts en liefhebbers die op zoek zijn naar buitengewone koffie-ervaringen. De unieke koffiekopjes zijn perfect van vorm en handgemaakt. Het porseleinen servies staat voor de branding aan de Zeeuwse kust: daar waar het water het land kust. Je ziet in de kopjes de werveling van het witte schuim op het zachte zand. Ik ben hier echt enthousiast over, in deze box komt zoveel samen van mijn passie voor koffie en voor Zeeland! Het is echt een feest om uit te pakken én te proeven.” 

Select gezelschap

“Als gewone Zeeuwse jongen voelt het onwerkelijk dat ‘mijn’ koffie, De Zeeuwse Branding, nu ook in handen is van zo’n select gezelschap. Ik hoop dat ze er enorm van genieten en helemaal om zijn.” Lachend: “Het mooiste is als ze hun koffievoorraad voortaan aanvullen via onze webshop!” Rob Clarijs startte in 2015 met zijn premium koffiemerk. De Zeeuwse Branding staat voor kwaliteit, authenticiteit en traceerbaarheid, waarbij zij binnen de gehele keten aan het roer blijven om zo de beste en eerlijke koffies in jouw kopje te krijgen. Van het contact met de koffieboer tot het nauwkeurig branden van de koffiebonen. De Zeeuwse Branding gaat in zee met koffieboeren die op dezelfde golflengte zitten, waarbij duurzaam samenwerken en een eerliijke prijs centraal staat De koffiesterkte wordt weergegeven in windkracht, want verandert de wind, dan verandert ook de branding!   www.dezeeuwsebranding.nl

‘Je ziet in de kopjes de werveling van het witte schuim op het zachte zand, daar waar de zee het strand kust’

Tekst Marc Dorst 

Fotografie Amels, Damen Yachting, Mazeline en De Zeeuwse Branding